بهترین سن یادگیری زبان دوم

سن مناسب يادگيري زبان انگليسي به کودکان

سن مناسب يادگيري زبان انگليسي به کودکان
سال ها اینگونه فکر می شد که یاد دادن زبان دوم به کودکانِ 3 ساله بیهوده است؛ حال تحقیقات نشان داده اند که این گزاره به کلی اشتباه است.

یادگیری زبان از نظر روان شناسی کودک، بی شمار فایده های شگفت انگیز به دنبال دارد.
تحقیقات طولانی در قسمت زبان دانشگاه هاروارد، تایید می کنند که یادگیری زبان دوم (زبان انگلیسی یا هر زبانی متفاوت از زبان مادری) مهارت تفکر انتقادی، قوه ی خلاقیت و انعطاف ذهن کودک خردسال را ارتقا می بخشد.
کودکانی که زبانی غیر از زبان مادری خود را خوب می آموزند در فعالیت های دیگر مثل مهارت ریاضی یا ادبی نشان می دهند که یادگیری زبان تنها در حوزه ی زبان شناسی تاثیر نمی گذارد، بلکه در حوزه ها و فعالیت های شناختی تاثیر گذار، مهم و مفید است.
مغز، همانند هر عضله ای، با تمرین عملکرد بهتری از خود نشان می دهد. یادگیری زبان شامل به حافظه سپردنِ قوانین و کلماتی کاملا جدید است که عضله ی مغز را قوی می کند!
تحقیقات دکتر پسکوئل-لئون، دانش آموخته ی علوم پزشکی از هاروارد، قدم اولی از کشف دقیق روند یادگیری زبان دوم و فایده هایش در مغز کودک برداشته است.
در ادامه، به شکل گسترده تری راه را برای تحقیقاتی از قبیل کشف ارتباط بین یادگیری فعال دو زبان و جلوگیری از اشکال در مهارت های شناختی کودک باز می کند.

حال سوال این جاست : که چرا از خردسالی؟

جواب ساده است: هرچه یادگیری در سن کمتری اتفاق بیفتد، تقلید صداها و تطبیق با هجاهای جدید برای فرد (کودک) راحت تر است.
کودکان خردسال ذهنی آماده برای یادگیری صداها و الگوهای جدید دارند. در این سن آن ها وقت دارند از طریق بازی و فعالیت های بازیگونه در کنار هم سن و سالان خود زبان بیاموزند.
درس زبان در این سن کاملا غیر رسمی و بدون ارزیابی بزرگسالانه باید تدریس شود. قبل از اینکه کودک خود آگاه شود می تواند بدون خجالت و ترس از اشتباه، مهارت های زبانی خود که به تازگی آموخته آزادانه استفاده کند و در عمل بیازماید.
کودکانی که با یادگیری زبان دیگری و فرهنگ مربوط به آن زبان بزرگ می شوند، ذهن بازتری در درک تفکر انسان های دیگر با فرهنگ و ایده های گوناگون هستند. همچنین، به دلیل دانستن زبان های بیشتر در آینده فرصت های بهتری در زندگی برای آن ها فراهم می شود.

با اینکه در سیستم آموزشی مدارس حدودا از 7 سالگی یادگیری زبان های دیگر برای کودک شروع می شود، اما سوال اینجاست که چرا تا 7 سالگی صبر کنیم؟ چرا زودتر شروع نکنیم؟

شما میتوانید کودکان خود را در دوره آموزش زبان انگلیسی به کودکان ثبت نام کنید یا با شماره های زیر تماس بگیرید.

22587587 – 22580505

آدرس : تهران – پاسداران – ابتدای گلستان سوم – ساختمان 120 – مرکز آموزش هنرهای تجسمی – تصویرگران پویا اندیش

5/5 - (1 امتیاز)
0 پاسخ

دیدگاه خود را ثبت کنید

تمایل دارید در گفتگوها شرکت کنید؟
در گفتگو ها شرکت کنید.

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *